Un șofer din Neamț, supărat că i-a fost confiscat certificatul de înmatriculare, și-a făcut zob mașina sub ochii polițiștilor. Bărbatul a fost oprit la un filtru al inspectorilor Registrului Auto Român (RAR), care au descoperit mai multe probleme grave, printre care defecțiuni la sistemul de frânare. De altfel, jumătate dintre mașinile oprite în trafic de RAR, anul trecut, erau un pericol public.
Șoferul oprit de inspectorii RAR în trafic și-a vărsat nervii pe propria mașină, după ce talonul i-a fost reținut pentru că sistemul de frânare era defect, stopurile și farurile nu funcționau și avea caroseria ruginită. Incidentul a avut loc în localitatea Roznov, la 15 km de Piatra Neamț.
Bărbatul a continuat să-și distrugă mașina și după ce agenții l-au amenințat că îl vor încătușa. După minute bune de spectacol în mijlocul drumului, bărbatul nu a fost impresionat de amenzi și a urcat la volan, informează Antena 3.
„Au ieșit la vânătoare la la japcă. Și așa voiam să-mi schimb mașina”, a spus apoi bărbatul, după ce s-a filmat la volanul mașinii.
După răbufirea bărbatului, farurile, stopurile, luneta, dar și un geam, toate au fost distruse. Cel mai probabil, mașina va ajunge la dezmembrări pentru a se putea recupera și valorifica ceea ce a mai rămas întreg din ea.
„Conducătorul auto a fost sancționat cu suma de 2.310 lei pentru defecțiunile tehnice ale autoturismului și cu suma de 1.000 lei pentru adresare de cuvinte și expresii jignitare”, au precizat polițiștii.
Bărbatul muncește în străinătate și e întors acasă de o săptămână. Abia își scosese mașina din service.
„Normal că îmi pare rău. Ce pot să fac acum? Nu mai pot face nimic! Timpul nu se poate da înapoi”, a mai spus șoferul nervos.
Una din două mașini oprite în trafic de inspectorii RAR, anul trecut, avea nereguli grave la sistemul de frânare sau la cel electric. Asta pentru că țara noastră este cimitirul mașinilor vechi din Occident. Datele de la Registrul Auto Român arată că din cele 400.000 de mașini care au fost aduse pentru înscriere în 2023… un sfert n-au trecut de verificări.
Talonul mașinii se poate reține atunci când nu avem un ITP valabil, sistemul de direcție sau cel de frânare sunt defecte sau când autovehiculul produce zgomot, staționat sau în mers.